مشاوره تحصیلی دانتل

ساخت وبلاگ

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه و برای نمیسال دوم در آذر ماه انجام می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل بدون کنکور در دانشگاه‌های غیر انتفاعی دارند باید از زمانبندی و مهلت ثبت‌نام این دانشگاه‌های مطلع باشند. در این مقاله به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سال 1401 پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

منبع: زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

دانشگاه غیر انتفاعی هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401 پس از اعلام نتایج آزمون سراسری می باشد و داوطلبان همراه با انتخاب رشته آزمون سراسری می توانند کدرشته محل های دانشگاه‌های غیر انتفاعی را نیز انتخاب کنند.

تا کنون زمان انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه 1401 اعلام نشده است. به محض اعلام در این قسمت از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند باید کارت سریال دانشگاه‌های غیر انتفاعی را خریداری کنند و آن دسته از داوطلبانی که فقط در ثبت‌نام بدون آزمون شرکت کرده اندد با کارت ثبت‌نام بدون آزمون را فقط خریداری کنند. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهر جامانده اند یا در موعد مقرر مدارک لازم ثبت‌نام خود را تکمیل نکرده اند؛ و یا به هر دلیل قصد شروع تحصیل از بهمن را دارند می‌توانند بصورت بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل شوند. زمانبندی مربوط به ورودی بهمن به شرح زیر است.

مقطع تحصیلیزمان ثبت‌نام ورودی بهمن ماه 1401
کاردانیاعلام نشده
کارشناسیاعلام نشده

طی سال گذشته ثبت‌نام در بازه آذر تا بهمن انجام گرفت. تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401 اطلاعیه‌ای منتشر نشده است. به محض انتشار اخبار یا اطلاعیه جدید این مقاله بروز رسانی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از نام نویسی حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ۱۴۰۱

داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون و یا بصورت بدون کنکور می توانند در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول به تحصیل شوند. زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتقاعی 1401 در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه انجام می گیرد. در ادامه زمانبندی ثبت‌نام دانشگاه غیرانتفاعی را ذکر کرده ایم. 

مقطع تحصیلیزمان ثبت نام ورودی مهر ماه 1401
کاردانی15مرداد ماه
کارشناسی15مرداد ماه

داوطلبان واجد شرایط طبق دفترچه راهنما می‌توانند کدرشته محل را استخراج کرده و در فرم انتخاب‌رشته خود وارد کنند. متقاضیان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه‌های بدون آزمون می توانید در کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو عضو شوید و یا در اینستاگرام صفحه مجموعه دانتل کو را دنبال کنید.

مشاوره پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی 1401

بسیاری از داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های غیر انتفاعی هستند؛ اما سوالات بسیاری ذهن متقاضیان را درگیر کرده است. چند نکته در مورد این دانشگاه لازم به ذکر است. دانشگاه غیرانتفاعی دارای مدرک معتبر از وزارت علوم است. همچنین بسیاری از رشته هایی که متقاضیان زیادی دارند و آینده شغلی خوبی برای آنها قابل تصور است در این دانشگاه ارائه می‌شوند. برای اطلاع از سایت انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

با این حال بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند دانشگاه‌های غیر انتفاعی را در اولویت خود قرار ندهند؛ دلیل این تصمیم اعتبار و امکانات بالاتر سایر موسسات آموزش عالی نظیر دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد است. همچنین برخی از رشته‌ها نظیر پزشکی یا داروسازی نیازمند شرکت در کنکور هستند. برای آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 همزمان با دیگر دانشگاه‌های سراسری می‌باشد و داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند کدرشته محل‌های همه دانشگاه‌های سراسری در فرم ثبت‌نام وارد کنند.

با این حال دانشگاه‌های غیر انتفاعی که از جمله دانشگاه‌های شهریه پرداز هستند؛ دارای اساتید با کیفیت، امکانات بروز و مطلوب هستند و برای بسیاری از داوطلبان انتخاب مناسبی بحساب می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم گیری نهایی با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد شرایط خود و انتخاب بهترین گزینه مشورت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی از چه زمانی شروع می شود؟

داوطلبان از مرداد ماه می توانند برای ثبت نام دانشگاه‌های غیر انتفاعی اقدام کنند.

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌های غیر انتفاعی از چه زمانی شروع می شود؟

متقاضیان از اوایل آذر ماه می توانند برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

منبع: زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 15:00

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در مقاطع کاردانی و کارشناسی متفاوت می باشد. این دانشگاه در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبان واجد الشرایط در زمان ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. به همین دلیل در این این مقاله به بررسی  شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401 اختصاص دهیم تا متقاضیان از شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها مطلع شوند.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما به صورت کامل شرح داده است. از همین رو داوطلبان باید این دفترچه دانلود و به صورت کامل مطالعه نمایند. داوطلبان واجد الشرایط ثبت‌نام، می توانند کارت ثبت‌نام را خریداری و فرآیند انتخاب‌رشته را انحام دهند.

در این قسمت از مقاله تمامی شرایط لازم از جمله شرایط عمومی، شرابط اختصاصی، ضوابط مربوط به اتباع غیرایرانی خارجی و همینطور مقررات نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا را قرار داده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401

تمامی متقاضیان شرکت در انتخاب‌رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی باید شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401 را داشته باشند. که به شرح موارد زیر است:

✅داوطلبان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی معتقد باشند.

✅به قوانین جمهوری اسلامی ایران معتقد بوده و هیچ گونه دشمنی با این نظام نداشته باشند.

✅سابقه عضویت و فعالیت در گروه ها و سازمان های سیاسی و غیرقانونی در پرونده خود نداشته باشند.

✅عدم فساد اخلاقی و عدم اعتیاد

✅قوانین دانشگاه از جمله پرداخت شهریه و … را بپذیرند و بدان عمل کنند

✅متقاضیان آقا نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام غیرانتفاعی 1401 همانطور که از نامش مشخص است، شرایطی می باشد که در واقع مختص هر مقطع تحصیلی است و داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که قصد انتخاب یک مقطع را دارند، واجد الشرایط اختصاصی نیز باشند. در جدول زیر به تفکیک شرایط انتخاب هر مقطع را برایتان شرح داده‌ایم. 

مقطع تحصیلیشرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعیملاک و معیار پذیرش

کاردانی ناپیوسته

  • دیپلم نظام قدیم چهار ساله 
  • دیپلم نظام جدید 3-3-6 
  • دیپلم سالی واحدی و یا ترمی واحدی به همراه پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی
  • معدل کتبی دیپلم (رشته های نظری فارغ التحصیل بعد از سال 1384)
  • معدل کل دیپلم (رشته های کاردانش و فنی و یا رشته های نظری فارغ التحصیل قبل از سال 1384)

کاردانی پیوسته

  • دیپلم نظام قدیم چهار ساله فنی حرفه ای و کاردانش
  • دیپلم نظام جدید 3-3-6 فنی حرفه ای و کاردانش 
  • دیپلم نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی فنی حرفه ای و کاردانش
  • معدل کل دیپلم

کارشناسی پیوسته

  • دیپلم نظام قدیم چهار ساله
  • دیپلم نظام جدید 3-3-6 
  • دیپلم سالی-واحدی و یا ترمی-واحدی + پیش دانشگاهی یا کاردانی
  • معدل کتبی دیپلم (رشته های نظری فارغ التحصیلان بعد از سال 1384) 
  • معدل کل دیپلم (رشته های کاردانش و فنی و یا رشته های نظری فارغ التحصیلان قبل از 1384)

کارشناسی ناپیوسته

  • مدرک کاردانی پبوسته و یا ناپیوسته
  • معدل کل کاردانی

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

تمامی داوطلبان آقا می بایست برای پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه‌های غیر انتفاعی دارای شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401 باشند. داوطلبان آقا برای ادامه تحصیلی نباید ممانعت ادامه تحصیلی داشته باشند.

❌متقاضیان باید که کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم پزشکی، کفالت و … را ارائه دهند.

❌چنانچه متقاضیان دارای گواهی معافیت تحصیلی موقت و … هستند، بایستی به دانشگاه محل قبولی تحویل بدهند.

❌دانش آموختگان مقطع دیپلم و یا کاردانی نباید بیشتر از یک سال از فارغ التحصیلیشان گذشته باشد.

❌دانشجویان اخراجی در صورتی می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنند، که دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند.

❌امکان تحصیل همزمان برای سربازان وجود ندارد و دارای شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیستند

❌داوطلبانی که دارای غیبت هستند و به عبارتی مشمول سربازی اند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

❌داوطلبانی که در سابقه خود، سابقه بیش از دو بار انصراف را دارند، دارای شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور ۱۴۰۱ نیستند.

شرایط اتباع غیرایرانی (خارجی)

اتباع غیر ایرانی می توانند در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری از جمله دانشگاه‌های غیر انتفاعی شرکت کنند، اما باید دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ باشند. از مهم ترین شرایط انتخاب‌رشته بر اساس سوابق تحصیلی اتباع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:56

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ چیست؟ یکی از دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند، دانشگاه غیرانتفاعی می باشد. داوطلبان رشته‌های مختلف در این دانشگاه باید پیش از ورود به سایت و مرحله ثبت نام، از مدرک لازم جهت ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی مطلع باشند. تا در زمان ثبت نام این مدرک را آماده نزد خود نگه داشته و در صورت نیاز در سامانه وارد کنند. به دلیل اهمیت این موضوع به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 پرداخته ایم.

منبع: مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

برای اینکه متقاصیان مقاطع تحصیلی مختلف پس از ورود به سایت بتوانند بدون تعویق اطلاعات خواسته شده را وارد و وارد فرم انتخاب‌رشته شوند، بهتر است از قبل این مدارک را آماده کنند و در زمان ثبت‌نام نزد خود داشته باشند. از مهم ترین مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که در طول ثبت‌نام نیاز است که متقاضیان وارد کنند، مدرک زیر می باشد.

اطلاعات شناسنامه ای

بهتر است داوطلبان برای وارد کردن این اطلاعات از شناسنامه خود استفاده کنند وبا دقت و درست این اطلاعات را در سامانه وارد کنند.

  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • سری و سریال شناسنامه

اطلاعات فردی داوطلب

این مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیز اطلاعات فردی و محل سکونت داوطلب می باشد.

  • کد ملی
  • ملیت
  • مذهب
  • کد اتباع غیر ایرانی
  • وضعیت جسمانی
  • تلفن ثابت
  • تلفن همراه
  • کد پستی
  • آدرس محل سکونت
  • اسکن عکس 3 * 4 با مشخصات سایت سازمان سنجش
  • وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا

اطلاعات سوابق تحصیلی

اطلاعات سوابق تحصیلی نیز بدیهی است که برای پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی حتما بایستی وارد شود. در وارد کردن مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی دقت کافی داشته باشید.

  • عنوان مدرک دیپلم یا مدرک کاردانی
  • معدل کتبی مدرک دیپلم یا معدل کاردانی
  • تاریخ فارغ التحصیلی
بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

مدارک لازم ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

تمامی داوطلبانی که پس از دریافت نتایج نهایی ثبت‌نام دانشگاه‌های سراسری خود از سایت سازمان سنجش موفق به قبولی در کدرشته محل دانشگاه غیر انتفاعی شده باشند. باید جهت تکمیل مراحل ثبت‌نام خود، به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

در مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی نیز به برخی مدارک ثبت نام حضوری دانشگاه غیرانتفاعی نیاز می باشد که متقاضیان بایستی این مدرک‌ها را به همراه داشته باشند و به دانشگاه مورد نظر تحویل دهند. مهم ترین مدارکی که جهت ثبتنام حضوری در مقاطع تحصیلی مختلف نیاز است را در ادامه به تفکیک ارائه کرده ایم.

مدارک مشترک برای تمامی مقاطع

برخی مدارک برای تمامی داوطلبان در تمامی مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مشترک می‌باشد که به مسئولین در دانشگاه تحویل داده شود. مهم ترین مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح موارد زیر است:

  • اصل شناسنامه به همراه دو برگ کپی از تمام صفحات آن
  • اصل كارت ملی به همراه دو برگ کپی از پشت و روی آن
  • مدرک وضعیت نظام وظیفه برای متقاضیان آقا
  • شش قطعه عكس 4×3 به صورت تمام رخ با زمینه سفید سال جاری 
  • مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری داوطلب برای دسته ای از متقاضیان که از سهمیه ایثارگری استفاده می کنند.
  • تائیدیه تحصیلی
  • تعدنامه ثبت نام نهایی

مدارک اختصاصی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در هر مقطع 1401

کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته
  • اصل و یا گواهی دیپلم نظام جدید خود (3-3-6)
  • دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی همراه با مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی
کاردانی پبوستهاصل و یا گواهی دیپلم فنی و کاردانش 
کارشناسی ناپیوستهاصل مدرک فارغ‌ التحصیلی دوره كاردانی (فوق دیپلم) و یا گواهی اتمام دوره كاردانی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود و متقاضیان می توانند در دو بازه زمانی مهر و بهمن نسبت به ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام کنند.

از آنجایی که دانشگاه های غیرانتفاعی زیرمجموعه ای از دانشگاه های سراسری هستند، دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و به طور کلی مرحله انتخاب رشته بدون کنکور این دانشگاه ها به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری انجام می شود.

 برای دسترسی به فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی، داوطلبان ابتدا بایستی از طریق سایت سنجش مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ خود را ارسال کنند، سازمان سنجش با بررسی این مدارک اسامی پذیرفته شدگان را اعلام کند.

مشاوره مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم، دانشگاه های غیر انتفاعی که از زیرمجموعه دانشگاه های سراسری می باشد. هر ساله در اکثر رشته‌ها در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته طبق شرایط خاصی دانشجو می پذیرد.

شما متقاضیان تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون در هر کدام از نیمسال تحصیلی مهر و یا بهمن، ابتدا بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و پس از دانلود و مطالعه کامل دفترچه چنانچه واجد شرایط ثبت نام غیرانتفاعی بودید و کد رشته محل مورد علاقه تان ارائه شده بود، بایستی طبق متن مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی را آماده کنید و سپس در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید.

چنانچه پیرامون هر کدام از مدارک مورد نیاز و نحوه ارسال این مدارک در سایت سازمان سنجش سوالی داشتید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ثبت‌نام اینترنتی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری به چه مدارکی نیاز است؟

متقاضیان بایستی جهت ثبت نام اینترنتی برخی اطلاعات فردی، اطلاعات شناسنامه‌ای و اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی را در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

آیا در ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی، نیاز به تحویل مدارک خاصی می باشد؟

بله، در متن مقاله به مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی اشاره کردیم.

آیا مدارک لازم برای ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی برای نیمسال اول و دوم مشترک است؟

بله، فرقی نمی کند که داوطلب قصد انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مهر و یا بهمن را دارد، به هرحال ملزم به ارسال این مدارک می باشد.

منبع: مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:53

آیا شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد امکان پذیر است؟ سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبانی که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند، این فرصت را در نظر گرفته است تا علاقه مندان بتوانند در دو مجموعه امتحانی تحت عنوان مجموعه امتحانی اصلی و مجموعه امتحانی شناور شرکت کنند. هر کدام از رشته های اصلی و رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد همراه با گرایش هایی که دارند، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده اند. در ادامه جزئیات بیشتری از شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ارائه کرده ایم.

منبع: شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش برگزار می شود. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هستند، پیش از شرکت در این آزمون، ابتدا باید مجموعه امتحانی خود را انتخاب و با گرایش ها و یا کدضریب آشنا شوند. سپس منابع آن رشته را تهیه و در نهایت نیز در آزمون شرکت کنند.

بسیاری از داوطلبان فکر می کنند که در زمان ثبت نام فقط مجاز به انتخاب یک مجموعه امتحانی هستند و از اینکه مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دو رشته امتحانی اصلی و شناور می باشند، بی اطلاعند. به همین دلیل اغلب داوطلبان یک رشته را انتخاب می کنند و با وجود تلاش زیاد، به دلیل تعداد متقاضیان زیاد، موفق به کسب نتیجه قبولی نمی شوند.

در این مقاله قصد داریم پیرامون شرکت در دو گروه امتحانی ارشد توصیحاتی را ارائه دهیم. جزئیاتی از زمان و نحوه ثبت نام و همینطور مدارک لازم برای شرکت کردن در دو رشته امتحانی اصلی و شناور در کنکور کارشناسی ارشد را ارائه کرده ایم.

 رشته‌های شناور در 63 مجموعه کدرشته ارائه می شوند. داوطلبانی که مایل به شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد هستند. می توانند از طریق دفترچه از اسامی آنها مطلع و یکی از آنها را به عنوان رشته‌ی امتحانی دوم انتخاب کنند.

 

 

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

شرکت در دو گروه امتحانی ارشد امکان پذیر است. اما سوالی که برای اغلب متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد، این است. چگونه می توانند در دو رشته امتحانی شرکت کنند؟

هر یک از متقاضیان می توانند در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کرده و شرکت کنند. لیست رشته‌های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه ثبت نام منتشر می شود. بنابراین متقاضیان باید از لیست رشته‌های اصلی و شناور مطلع شوند. سپس یک رشته اصلی و شناور انتخاب کنند.

در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام داوطلبان کدرشته محل امتحانی در بند مربوطه وارد می کنند و نیازی به ثبت‌نام جداگانه نمی باشد. برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

هیچ داوطلبی مجاز به نام نویسی در دو رشته اصلی و یا دو رشته شناور نیست.

زمان شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام در هر یک از رشته‌های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد یکسان است. متقاضیان برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در دو کدرشته امتحانی، باید در زمان ثبت‌نام از طریق سایت سنجش ” sanjesh.org ” اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود و فرم ثبت نام خود را با دو مجموعه امتحانی تکمیل کنند.

نکته حائز اهمیت این است که زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در دو گروه امتحانی اصلی و شناور با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین اگر در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اید. می توانید بدون نگرانی از تداخل زمان برگزاری این دو مجموعه، ثبت نام خود را انجام دهید. ساعت و تاریخ برگزاری آزمون رشته‌های اصلی و شناور در کارت ورود به جلسه هر یک از رشته‌ها درج می گردد.

مدارک لازم برای شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

داوطلبانی که تصمیم دارند در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی و شرکت کنند. در گام اول مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند. سپس اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام در سایت سازمان سنجش و در نهایت نیز در دو زمان مجزا اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند.

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد اینگونه است که داوطلبان باید اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد د در سایت سازمان سنجش نمایند؛ مدارک مورد نیاز برای شرکت هر دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد با یکدیگر مشترک می باشد.

برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به برخی اطلاعات به شرح موارد زیر نیاز می باشد:

  • بارگذاری یک عکس 4*3 بر اساس مشخصات از سوی سایت سنجش
  • اطلاعات فارغ التحصیلی و معدل مقطع کارشناسی
  • تاریخ اخذ مدرک کارشناسی 
  • کارت ملی و شناسنامه برای وارد کردن اطلاعات هویتی
  • کارت معافیت از خدمت سربازی و یا کارت پایان خدمت جهت وارد کردن وضعیت نظام وظیفه

در مرحله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان باید کد های مرتبط به ثبت نام شامل کد محل تولد ، کد رشته اصلی ، کد رشته شناور و … را نیز وارد کنند. به همین دلیل دسترسی به دفترچه نیز در هنگام ثبت نام ضرورت دارد.

مشاوره پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند اقدام به شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد نمایند؛ یکی از رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد باید از میان رشته های اصلی و دیگری از میان رشته های شناور انتخاب شود.

اما پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی، داوطلبان فقط مجاز هستند که تنها در یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند و به عبارتی هیچ داوطلبی مجاز به تحصیل در دو مجموعه امتحانی نمی باشد. 

بنابراین اگر پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان موفق به قبولی در هر دو گروه امتحانی شدند. داوطلبان مجاز به ادامه تحصیل در یکی از رشته‌ها می‌باشند. بنابراین متقاضیان در هنگام انتخاب‌رشته ارشد در هر یک از گروه‌های امتحانی کارشناسی ارشد، دقت لازم را داشته تا در نهایت موفق به کسب قبولی در رشته مورد علاقه خود شوند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون ” شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ” سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد برای ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا شرکت در دو گروه امتحانی ارشد امکان پذیر است ؟

بله، بر اساس شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان مجاز به ثبت نام و نام نویسی در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور هستند.

شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد چه زمانی امکان پذیر است؟

ثبت نام در رشته های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد به طور همزمان در تاریخ ثبت نام ارشد صورت می گیرد که جزئیات بیشتر آن در متن مقاله فوق آورده شده است.

متقاضیان از چه طریقی می توانند به لیست رشته های مجموعه امتحانی دوم دسترسی داشته باشند؟

لیست رشته های مجموعه امتحانی دوم و یا شناور ارشد در قالب دفترچه راهنما ثبت نام منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

منبع: شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:50

لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون درج می شود. متقاضیانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. می توانند در دو مجموعه امتحانی تحت عنوان رشته‌های اصلی و شناور در این آزمون نام نویسی نمایند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402 را ارائه کرده ایم.

منبع: رشته های شناور کارشناسی ارشد

رشته های شناور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دارند، ابتدا باید رشته امتحانی خود را به همراه گرایش‌های آن مشخص کرده تا بتوانند با مطالعه منابع در این آزمون شرکت نمایند. بسیاری از داوطلبان از این موضوع اطلاعی ندارند که می توانند در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور در این آزمون ثبت نام کنند. شرکت کردن در آزمون دو مجموعه امتحانی، شانس قبولی بالاتری برای داوطلبان خواهد داشت. 

رشته های شناور دارای متقاضیان کمتری می‌باشد و متقاضیان با احتمال بیشتری در این رشته ها پذیرفته می‌شوند. اما لازم است که شرکت کنندگان در انتخاب رشته های شناور ارشد خود دقت داشته باشند چراکه مجاز به ثبت نام در یک رشته شناور و یک رشته اصلی هستند. اطلاع از لیست رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد، به متقاضیان کمک می کند تا بتوانند در رشته صحیحی نام نویسی کنند.

 

 

لیست رشته های شناور ارشد 1402

همزمان با آغاز مهلت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه راهنما نیز منتشر می‌گردد و در بردارنده اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در این آزمون می باشد. از اطلاعات مهم دفترچه راهنما، لیست مجموعه‌های امتحانی شامل رشته‌های اصلی و شناور است. 

هر یک از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجاز هستند که در یکی از رشته‌های اصلی و شناور کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی و شرکت کنند. 

برای بسیاری از علاقه مندان به شرکت در رشته‌های شناور این سوال وجود دارد که رشته‌های شناور کنکور کارشناسی ارشد چیست و چه دروسی را در بر می گیرد؟ رشته‌های شناور مجموعا 64 رشته می‌باشند که در زیرگروه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی ارائه می شوند. در ادامه جداول رشته های شناور کارشناسی ارشد در هر یک از این گروه ها را آورده ایم.

توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل این است که متقاضیان رشته شناور را نیز مرتبط با رشته اصلی خود انتخاب کنند تا بتوانند در آزمون نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

گروه علوم انسانی

داوطلبانی که مایل هستند رشته شناور خود را از گروه علوم انسانی انتخاب کنند. می‌توانند با در نظر گرفتن علاقه مندی خود اقدام به انتخاب‌رشته از میان 17 کدرشته محل شناور در این زیرگروه نمایند. جدول زیر لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402 در زیرگروه علوم انسانی می باشد.

نام رشته امتحانیکدرشته
سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی1103
زبان های باستانی ایران1109
مجموعه زبان شناسی1110
مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی1119
مدیریت جهانگردی1125
ایران شناسی1127
آموزش زبان ژاپنی1128
آموزش زبان اردو1129
مطالعات جهان1131
مطالعات زنان1137
مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی1138
مجموعه مددکاری اجتماعی1139
مدیریت دریایی1144
محیط زیست1146
مجموعه مدیریت کسب و کار و برنامه ریزی امور شهری1148
اطلاعات1153

گروه علوم پایه

در زیرگروه علوم پایه مجموعا 11 رشته شناور ارائه می شود. جدول زیر لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402 را در گروه علوم پایه نشان می دهد.

نام رشته امتحانیکدرشته
مجموعه ژئوفیزیک و هوا شناسی1202
مجموعه فتونیک1205
مجموعه علوم کامپیوتر1209
زیست شناسی گیاهی12013
زیست شناسی جانوری12014
مجموعه علوم محیط زیست12015
زیست شناسی دریایی12016
اقیانوس شناسی فیزیکی12017
مجموعه تاریخ و فلسفه علم12018
علوم شناختی12019

گروه فنی و مهندسی

در گروه فنی مهندسی، مجموعا 13 کدرشته محل شناور کارشناسی ارشد وجود دارد و داوطلبانی که رشته اصلی آن ها جزو این لیست نیست، می توانند نسبت به انتخاب یکی از این رشته ها اقدام نمایند. جدول زیر در بردارنده لیست رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد 1402 در زیرگروه فنی و مهندسی است.

نام رشته امتحانیکدرشته
مهندسی نفت1253
مهندسی پلیمر1255
مجموعه مهندسی معماری کشتی1256
مهندسی در سوانح طبیعی1262
نانو فناوری – نانو مواد1273
مهندسی فناوری اطلاعات (IT)1276
مجموعه مهندسی هوافضا1279
مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی و دارو سازی1285
مهندسی پلیمر – صنایع رنگ1286
مهندسی طراحی محیط زیست1287
مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت1290
مهندسی ایمنی و بازرسی فنی1292
مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)1293
آموزش مهندسی1295

گروه کشاورزی و منابع طبیعی 

در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 6 رشته جزو رشته های شناور می باشد و اسامی رشته‌ها در جدول زیر آمده است.

نام رشته امتحانیکدرشته
حشره شناسی کشاورزی1314
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی1322
اکوهیدرولوژی1323
بیوتکنولوژی کشاورزی1324
توسعه روستایی1325
مدیریت کشاورزی1327

گروه هنر 

برخی از رشته ها در زیر مجموعه هنر نیز جزو رشته های شناور ارشد به شمار می روند و اسامی رشته‌ها در جدول زیر آمده است.

نام رشته امتحانیکدرشته
مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری1350
مجموعه طراحی شهری1351
مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی1353
نمایش عروسکی1356
مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی1359
مجموعه هنرهای ساخت و معماری1361
طراحی صنعتی1362
فرش1363

گروه دامپزشکی

آخرین گروه آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد، گروه دامپزشکی می باشد و اسامی رشته‌ها در جدول زیر آمده است.

نام رشته امتحانیکدرشته
انگل شناسی دامپزشکی1501
فیزیولوژی دامپزشکی1502
قارچ شناسی دامپزشکی1503
بافت شناسی دامپزشکی1504
باکتری شناسی دامپزشکی1505
ایمنی شناسی دامپزشکی1506
بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی1507
سم شناسی1510
پیشگیری بیماری های دامی1511

شرایط ثبت نام در رشته های شناور کنکور ارشد 1402

تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجاز هستند که علاوه بر یکی از رشته های اصلی کنکور کارشناسی ارشد، در یک رشته شناور نیز ثبت نام و شرکت کنند. اما لازم است که متقاضیان قبل از انتخاب یکی از رشته های شناور کارشناسی ارشد به برخی نکات توجه داشته باشند تا در هنگام ثبت نام مشکلی برای آن ها ایجاد نگردد. 

  • داوطلبان مجاز اند بر اساس علاقه‌مندی های خود، یک کدرشته اصلی را به عنوان انتخاب اول و یک کدرشته شناور را به عنوان انتخاب دوم خود مد نظر قرار دهند.
  • هر کدام از داوطلبان می توانند بدون توجه به عنوان مدرک تحصیلی خود در هر مجموعه امتحانی به جز کدرشته محل‌هایی که دارای شرط مدرک مرتبط هستند، شرکت نمایند.
  • داوطلبانی که رشته اصلی انتخابی آنها از میان یکی از رشته‌های شناور است. نمی توانند رشته دیگری را به عنوان مجموعه امتحانی دوم انتخاب نمایند.
  • درصورتی که داوطلبی رشته امتحانی اصلی خود را از میان رشته های شناور و رشته امتحانی دوم خود را از میان مجموعه رشته های اصلی انتخاب کند. سیستم به طور خودکار رشته‌های اول و دوم را با یکدیگر جا به جا می کند.
  • اگر داوطلبی فقط می‌خواهد در یکی از کدرشته شناور شرکت کند. باید کدرشته مورد نظر را به عنوان مجموعه امتحانی اول ثبت و قسمت مرتبط با رشته امتحانی دوم را خالی بگذارد.
  • داوطلبانی که واجد شرایط جهت ثبت نام در رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد هستند. باید برای نام نویسی در این رشته نیز هزینه ای جداگانه از هزینه ثبت نام در رشته های اصلی را پرداخت کنند.
  • زمان برگزاری رشته‌های اصلی با رشته های شناور تداخلی ندارد. متقاضیان می‌توانند در دو روز مجزا در کنکور ارشد مجموعه امتحانی اصلی و شناور انتخابی خود شرکت کنند.
  • زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور هیچ گونه تداخلی با آزمون رشته‌های اصلی نخواهد داشت.

 

 

مشاوره لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402

تمامی متقاضیان پس از شرکت در رشته‌ی مورد نظر، باید از زمان دریافت کارت ورود به جلسه مطلع گردند. توجه داشته باشید که اگر در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی کرده‌اید، باید برای هر یک کارت ورود به جلسه مجزا دریافت کنید.

بنابراین متقاضیان باید در یک رشته شناور و یک رشته اصلی شرکت کنند. شرکت به صورت همزمان در دو رشته اصلی و یا دو رشته شناور برای هیچ کدام از داوطلبان مقدور نمی باشد.

پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه، متقاضیانی که در دو مجموعه امتحان اصلی و شناور مجاز به انتخاب‌رشته شوند. می‌توانند مجموعا 100 کدرشته محل از هر دو مجموعه را بر اساس الویت بندی، در فرم انتخاب‌رشته درج کنند. بنابراین انتخاب رشته برای رشته های اصلی و شناور در یک فرم انتخاب رشته انجام می شود. ادامه تحصیل در یکی از دو رشته امتحانی اصلی و شناور امکان پذیر می باشد و تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع ارشد ممنوع می باشد.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون موضوع لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد 1402 از چه طریقی منتشر می شود؟

لیست رشته های شناور از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

شامل چه رشته هایی می باشد؟

رشته‌های شناور در گروه های مختلف کنکور کارشناسی ارشد ارائه می شود که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

آیا می توان به طور همزمان در دو رشته شناور ثبت نام کرد؟

خیر، هر داوطلب مجاز به ثبت نام در یک مجموعه امتحانی اصلی و یک مجموعه امتحانی شناور هستند

منبع: رشته های شناور کارشناسی ارشد 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 14:47

کد تایید ثبت نام کنکور چه زمانی ارسال می شود؟پس از خرید کارت ثبت نام در آزمون سراسری، سازمان سنجش یک پیامک حاوی شماره سریال ۱۲ رقمی و کد تایید ۴ رقمی برای شماره موبال داوطلب ارسال می کند. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور در نوبت دی و تیر ماه، مراحل ثبت نام اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل نمایند. پس از اینکه متقاضیان تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتند. کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور برای آن ها ارسال می شود. در ادامه قصد داریم در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را ارائه دهیم.

منبع: کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور

کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور

ثبت نام در کنکور سراسری 1402 مشابه با سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود.

داوطلبان در زمان خرید کارت ثبت نام در آزمون کد تایید پیامک ثبت نام کنکور که یک کد 4 رقمی همراه با شماره سریال 12 رقمی از طریق پیام کوتاه ارسال خواهد شد. داوطلبان در بند آخر فرم ثبت‌نام کنکور باید این کد ۴ رقمی را در فرم وارد کنند. چنانچه این این کد را وارد نکنید، ثبت نام شما تکمیل نخواهد شد. پس از دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی ثبت نام تکمیل خواهد شد. 

تمامی داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در این آزمون هستند، ابتدا باید راهنمای ثبت نام در آزمون سراسری 1402 را مطالعه کنند و سپس اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل مراحل نام نویسی خود را آماده کنند تا در نهایت در بازه زمانی اعلام شده، از طریق لینک فعال ثبت نام آزمون سراسری در سایت سنجش، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

 

بخوانید: ثبت نام کنکور

 

نحوه دریافت کد تایید ثبت نام کنکور از سایت سنجش

برخی داوطلبان کد تایید پیامک شده ثبت نام را دریافت نمی کنند. چنانچه برای شما نیز این کد ارسال نشده، از طریق ارسال درخواست سازمان سنجش می توانید کد مربوطه را دریافت و در فرم ثبت‌نام وارد کنید.مراحل گام به گام را در ادامه شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سنجش sanjesh.org مراجعه کنید. از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک کنید.

2️⃣ در صورت عضویت بر روی “ ورود به سامانه ” در غیر این صورت برای ایجاد اکانت بر روی ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید. 

3️⃣ برای عضویت در فرم تمامی اطلاعات اعم اسم و کدملی و شماره تلفن همراه خود را به صورت صحیح وارد کنید.

4️⃣ پس از تکمیل عضویت یک پیام کوتاه حاوی نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور ارسال خواهد شد.

5️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید.

6️⃣ نام کاربری و رمز عبور و کدملی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

7️⃣ بر روی ” درخواست جدید ” کلیک کنید. درصحفه جدید در کادرها ” سراسری و سال ۱۴۰۲ ” را انتخاب کنید.

8️⃣ گزینه ” دريافت شماره پرونده و كد رهگيري ثبت نام (دوره اول – دي ماه 1401) ” را انتخاب کنید.

9️⃣ شماره سریال ۱۲ رقمی خریداری را وارد کنید. سپس بر روی ” تایید ” کلیک کنید.

1️⃣0️⃣ حال کد تایید پیامک ثبت نام کنکور را یادداشت کرده و فرم ثبت نام وارد کنید.

کد تایید ثبت نام کنکور برای چه کسانی ارسال می شود؟

یکی از اطلاعاتی که متقاضیان باید در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری وارد کنند، شماره تلفن همراه می باشد. توصیه می شود که متقاضیان در این مرحله از شماره تلفن همراهی استفاده کنند که فعال باشد، چراکه در صورت استفاده از خدمات پیامکی، تمامی اخبار و اطلاعات لازم به این شماره تلفن ارسال می گردد.

پس از اینکه متقاضیان اطلاعات خود را به درستی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد کردند، پیامکی مبنی بر کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام کنکور ارسال می گردد. پیامک تاییدیه ثبت نام داوطلب در کنکور سراسری با موفقیت انجام شده و قطعی می باشد.

کد تایید ثبت نام کنکور شامل اطلاعات مهمی از جمله کد پیگیری ثبت نام، شماره داوطلبی و دیگر اطلاعات ثبت نامی داوطلب می باشد. توصیه می کنیم که این پیامک را پاک نکنید. کدها را نیز یادداشت کنید. چراکه در مراحل بعدی کنکور سراسری شامل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، دریافت نتایج اولیه، انتخاب رشته، دریافت نتایج نهایی، ثبت درخواست اعتراض و … به آن ها نیاز خواهید داشت.

چرا برخی داوطلبان کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور را دریافت نمی کنند؟

در صورتی که داوطلبی اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام کنکور سراسری نماید، اما پس از ثبت نام در کنکور، کد پیامک تائید را دریافت نکند، چندین حالت وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • در حالت اول ممکن است که ثبت نام داوطلب به طور کامل انجام نشده باشد. این دسته از داوطلبان باید در مهلت مجدد ثبت نام، از طریق سایت ثبت نام کنکور اقدام به نام نویسی کنند.
  • در حالت دوم، ممکن است که داوطلب مراحل ثبت نام و نام نویسی خود را به طور کامل طی کرده باشد اما به دلیل شلوغی سایت و یا مشکلات سیستمی، کد تایید ثبت نام کنکور برای او ارسال نشده باشد. روشن و خاموش کردن تلفن همراه برای دریافت کد و یا مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سنجش و ثبت درخواست می تواند از راهکارهای موثر برای این حالت باشد.

هزینه دریافت کد تایید

همانگونه که اشاره کردیم کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور برای دسته ای از داوطلبان ارسال می گردد که اقدام به پرداخت هزینه خدمات پیامکی به همراه هزینه ثبت نام در کنکور سراسری کرده باشنند.

هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ سه هزار تومان تعیین شده است. این مبلغ برای تمامی افراد یکسان می باشد. به عبارتی شما با پرداخت تنها سه هزار تومان می توانید از خدمات پیامکی سازمان سنجش آموزش کشور استفاده کنید.

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری

در زمان ثبت نام کنکور سراسری، متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. در واقع داوطلبان زمانی می توانند کد تایید پیامک ثبت نام کنکور را دریافت کنند که اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده باشند.

برای نام نویسی در این آزمون به برخی کدها شامل کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی، کد نظام وظیفه، کد منطقه اخذ مدرک پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی منطقه پیش دانشگاهی، کد پیگیری استفاده از سهمیه و … نیاز است. داوطلبان قبل از مراجعه به سایت اقدام به جمع آوری اطلاعات کنند. 

همانطور که مطالعه کردید، کد تائید ثبت نام برای دسته ای از داوطلبان ارسال می شود که مراحل ثبت نام خود را به درستی تکمیل کرده اند. شما عزیزان می توانید برای اطمینان از تکمیل صحیح مراحل ثبت نام کنکور سراسری، اینکار را به مشاوران دانتل بسپارید. یا در صورتی که پس از ثبت نام کد تایید ثبت نام کنکور برای شما ارسال نشده است، می توانید برای ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش، از کارشناسان دانتل راهنمایی دریافت کنید. برای ارتباط با کارشناسان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور برای ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور برای چه کسانی ارسال می شود؟

کد تایید برای داوطلبانی که مراحل نام نویسی خود را از طریق سایت سنجش به طور کامل انجام داده اند، ارسال می شود.

پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیامکی سازمان سنجش آموزش کشور چگونه است ؟

متقاضیان باید مبلغ سه هزار تومان را به همراه هزینه ثبت نام با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب از طریق درگاه پرداخت در سایت سنجش پرداخت کنند.

منبع: کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : کد تایید پیامک شده ثبت نام کنکور, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 163 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 21:19

آیا بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور مجاز است؟ کنکور سراسری از آزمون‌های مهمی است که از پیچیدگی‌هایی نیز برخوردار است. نداشتن آشنایی با مقررات و قوانین این آزمون، استرس و نگرانی‌های متقاضیان را بیشتر می‌کند. یکی از سوالاتی که برای اغلب شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری وجود دارد. آیا استفاده از ماشین حساب سر جلسه کنکور سراسری مجاز می‌باشد یا خیر. ما مشاوران دانتل تصمیم گرفتیم در این ادامه مقاله به این سوال مهم شما داوطلبان کنکوری پاسخ دهیم.

منبع: بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور

بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور

کنکور سراسری دارای سرفصل‌ها و دروس امتحانی متعددی است. یکی از سوالاتی که برای اغلب داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد. آیا بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور مجاز است یا خیر؟ در واقع با استفاده از ماشین حساب، متقاضیان بهتر می‌توانند از عهده حل سوالات محاسباتی کنکور سراسری برآیند. 

لوازمی شامل گوشی همراه، ساعت هوشمند، برگه اضافه و … از موارد ممنوعه در کنکور سراسری می‌باشد. اما موضوع ماشین حساب برای بسیاری از داوطلبان موضوع حل نشده‌ای است. جلوگیری استفاده از ماشین‌حساب در جلسه آزمون، وابسته به نوع آزمون مشخص می‌گردد.

در کنکور سراسری که برای رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود، استفاده از ماشین حساب ممنوع است. بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور سراسری و استفاده از آن تقلب به شمار می‌رود و محرومیت از آزمون را برای داوطلب به دنبال دارد.

استفاده از انواع ماشین حساب‌های مهندسی و پیشرفته که توانایی حل کامل سوالات و حتی رسم نمودار را دارند، در هیچ آزمونی مجاز نمی‌باشد. بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور چه ساده و چه مهندسی و پیشرفته ممنوع است.

استفاده از ماشین حساب در کدام کنکور مجاز است ؟

دسته‌ای از داوطلبان کنکور سراسری گمان می‌کنند اگر ماشین حساب آن‎‌ها ساده باشد، می‌توانند آن را همراه خود به جلسه آزمون ببرند. بردن ماشین‌ حساب ساده و یا پیشرفته همراه داوطلب در جلسه کنکور سراسری، تقلب محسوب می‌شود و مجازات سنگینی دارد. 

بردن و استفاده از ماشین حساب در برخی از آمون‌ها، شامل موارد زیر ممنوعیتی ندارد:

  • آزمون‌ مقطع کاردانی‌پیوسته
  • مسابقه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای
  • آزمون‌ دانشگاه علمی کاربردی
  • المپیادهای سازمان سنجش
  • کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
  • بهداشت محیط 
  • رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی
  • بهداشت حرفه‌ای و مهندسی پزشکی
  • مسابقات علمی بچه‌های کار و دانشی
  •  

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور | بردن ماشین‌ حساب 

ماشین حساب از وسایل ممنوعه جلسه کنکور سراسری است. علاوه بر ماشین حساب برخی لوازم دیگر نیز جزو لوازم ممنوعه در کنکور سراسری تعریف‌شده است. لیست وسایل ممنوعه غیر از بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور ، شامل موارد زیر است:

  • هر گونه تجهیزات الکترونیکی شامل تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند ممنوع می‌باشد.
  • استفاده از لوازمی شامل ماشین حساب، پیجر و هندزفری در جلسه کنکور سراسری ممنوع است.
  • داوطلبان باید از استفاده از خودکار و پاک کن هوشمند در جلسه کنکور سراسری اجتناب کنند.
  • استفاده از لوازمی شامل کتاب، جزوه، نت و یادداشت ممنوع است.
  • متقاضیان نباید از وسایل فلزی شامل گل سر، تل، آینه در جلسه کنکور استفاده کنند. 
  • هر گونه ساک، کیف دستی و جامدادی نباید همراه داوطلب در جلسه کنکور سراسری باشد. 
  • مواد خوراکی به جزء آب آشامیدنی در جلسه کنکور سراسری با ممنوعیت همراه است.

لوازم ضروری در جلسه کنکور سراسری 

  • کارت ورود به جلسه آزمون
  • اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه
  • مداد سیاه نرم 
  • پاک کن و تراش

کارشناسان‌‌ دانتل‌ به شما داوطلبان‌ عزیز کنکور سراسری، توصیه می‌کنند که از بردن لوازم ممنوعه سرجلسه کنکور سراسری اجتناب کنید. در صورتی که مراقبان متوجه تخلف شما شوند، از شرکت در آزمون سراسری محروم خواهید بود.

مشاوره بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور

در این مقاله از سایت دانتل مطالعه کردید که استفاده از ماشین حساب در جلسه کنکور سراسری با محدودیت‌هایی مواجه می‌باشد. بنابراین شما باید توانایی خود را در محاسبه ذهنی بالا ببرید.  بردن ماشین‌ حساب 

در هنگام مطالعه دروس محاسباتی در خانه، به هیچ عنوان از ماشین حساب استفاده نکنید. سعی کنید حتی برای حل سوالات در خانه و کسب آمادگی نیز به صورت ذهنی محاسبات را انجام دهید؛ اینگونه راحت‌تر از عهده حل سوالات برمی‌آیید. فراموش نکنید که اگر مرتب از ماشین حساب استفاده کنید، یک روزه در جلسه کنکور سراسری نمی‌توانید ذهنی محاسبه کنید و عملکرد خوبی داشته باشید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون موضوع بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

آیا امکان بردن ماشین حساب سر جلسه کنکور وجود دارد؟

خیر، داوطلبان اجازه استفاده از ماشین حساب در جلسه کنکور سراسری را ندارند.

مجازات بردن ماشین‌حساب سر جلسه کنکور چیست؟

مجازات استفاده از ماشین حساب در جلسه کنکور سراسری، محرومیت از آزمون است.

منبع: بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : بردن ماشین‌ حساب سر جلسه کنکور, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 170 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 21:18

تقلب سر جلسه کنکور جرم محسوب می‎‌شود و مجازات‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در کنکور سراسری تقلب در مصادیق مختلفی شامل شرکت کردن در آزمون به جای داوطلبی دیگر، خرید و فروش سوالات و … انجام می‌شود که برای آن محرومیت از آزمون بین ده الی پنج سال در نظر گرفته می‌شود. به موضوع تقلب سر جلسه کنکور سراسری، در صورت عدم تعیین مجازات به تقلب سر جلسه، در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر و در صورت تعیین مجازات در دادسراها و دادگاه‌های کیفری رسیدگی می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون تقلب سر جلسه کنکور و ضوابط و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته شده است، آشنا شویم.

منبع: تقلب سر جلسه کنکور | ضوابط و مجازات

تقلب سر جلسه کنکور

هر ساله در کشور ما آزمون‌های متعددی در مقاطع مختلفی برگزار می‌شود. روند برگزاری آزمون‌ها با نظارت‌های دقیق قانونی است اما متاسفانه برخی از داوطلبان و افراد غیرشرکت‌کننده در این آزمون‌ها، با اهدافی شامل تضمین قبولی، کسب درآمد و کلاه‌برداری، اقدام به اعمال متقلبانه در کنکور سراسری می‌کنند.

اما موضوعی که وجود دارد، این است که تقلب سر جلسه کنکور سراسری صرفا یک تخلف انتظامی نیست. در برخی از موارد، با رسیدگی مراجع کیفری به جرم، برای تقلب در آزمون مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود. 

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم به سوال آیا تقلب سر جلسه کنکور سراسری جرم است؟ پاسخ دهیم.

آیا تقلب سرجلسه کنکور جرم است؟

آزمون سراسری از آزمون‌های پرچالش در کشور ما می‌باشد که موفقیت در آن چندان آسان نیست. به همین دلیل عده‌ای به این فکر افتاده‌اند که با تقلب کردن، قبولی خود را در این آزمون تضمین کنند. اما سوالی که برای این دسته از افراد وجود دارد، این است که آیا تقلب سرجلسه کنکور جرم است؟

جهت بررسی جرم بودن تقلب سر جلسه کنکور سراسری، باید به دو قانون مراجعه کرد. قانون اول، قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری و بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی است. قانون دوم نیز قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری می‌باشد.

 

 

قوانین رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری

بر اساس قانون اول، هر گونه تقلب در آزمون‌های سراسری که جنبه ملی و همگانی دارد و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، جرم است. در ادامه به جزئیات این قانون اشاره شده است:

  • ایجاد بی‌نظمی و اغتشاش در کنکور سراسری، به همراه داشتن ابزار و وسایل ممنوعه همچون وسایل ارتباط الکترونیکی در کنکور سراسری ممنوع است.
  • هر گونه عملی که اعتبار علمی آزمون را نقض کند، ممنوع است. این قانون شامل ارائه مدرک جعلی، همکاری با افراد خارج از حوزه و یا طراحان سوال، ثبت نام و شرکت در آزمون به جای فردی دیگر، هویت جعلی و … می‌باشد.
  • وسایل غیرمجاز در جلسه کنکور، شامل دستگاه‌هایی که مجهز به حافظه می‌باشد. همینطور وسایل ارتباط الکترونیکی، به عنوان تقلب سرجلسه کنکور سراسری به شمار می‌روند.
  • کمک کردن به داوطلبی دیگر برای پاسخ دادن به سوالات، تقلب محسوب می‌شود.
  • دستیابی غیرمجاز به اطلاعات شرکت‌کنندگان و یا استفاده به صورت غیرقانونی از اطلاعات آن‌ها جرم به شمار می‌رود.
  • هر گونه اعمال تغییرات غیر قانونی در اوراق، برگه سوالات و پاسخنامه جرم است.
  • افشا سوالات کنکور سراسری و تلاش برای انجام آن یا معاونت و یا مشارکت در این اعمال در هر زمانی جرم می‌باشد.
  • هر گونه اقدامات جهت خرید و فروش سوالات کنکور سراسری جرم است. حتی اگر این اقدامات قبل یا همزمان با آزمون و خواه برای سوالات واقعی یا غیر واقعی، باشد.

بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی

بر اساس این قانون، هر کسی که به جای داوطلب اصلی، سرجلسه کنکور سراسری حاضر شود، ضمن اینکه دارای مجازات اداری و انتظامی است، دارای جزای نقدی نیز می‌باشد.

مجازات تقلب سر جلسه کنکور

با توجه به تمامی مطالبی که ارائه کردیم، تقلب سر جلسه کنکور سراسری جرم محسوب می‌شود. در قوانین مختلف برای آن مجازات تعیین می‌گردد. بر اساس مقررات به تقلب سر جلسه کنکور رسیدگی می‌گردد. بدیهی است که مصادیق جرم تقلب در این آزمون‌ها، همه از یک درجه اهمیت برخوردار نیستند. تاثیر این اعمال با یکدیگر متفاوت است.

در صورتی که داوطلبان سر جلسه کنکور سراسری بی‌نظمی ایجاد کنند و یا لوازم ممنوعه همراه خود داشته باشند، اخطار کتبی دریافت می‌کنند. همینطور احتمالا با محرومیت از شرکت در آزمون سراسری همان سال نیز مواجه خواهند بود.

البته به همراه داشتن لوازم ممنوعه شامل لوازمی که دارای حافظه است، یا جعل مدرک و هر گونه اقدامی که اعتبار علمی آزمون را زیر سوال ببرد. با مجازات از شرکت در آزمون سراسری همان سال و همینطور باطل شدن قبولی متقاضی و محرومیت از شرکت در کنکور سراسری از یک الی ده سال همراه است.

برای دیگر تقلب‌ها در سرجلسه کنکور سراسری، جزای نقدی بین ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال و یا جبس بین یک الی پنج سال نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

 

برای داوطلبان چه چیزهایی تقلب سر جلسه کنکور محسوب می‌شود؟

اغلب داوطلبان تمایلی ندارند که به عنوان یک متقلب شناسایی شوند. بنابراین اطلاع از چیزهایی که به همراه داشتن آن‌ها تقلب محسوب می‌شود، به این موضوع کمک می‌کند. برای داوطلبان چه چیزهایی تقلب سر جلسه کنکور محسوب می‌شود؟

بر اساس قانون، به همراه داشتن هر گونه وسایل غیر مجاز شامل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری جرم محسوب می‌شود.

داوطلبان باید در هر سالی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، اطلاعیه‌های مرتبط با آن را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند تا از لیست کامل این وسایل مطلع گردند. از مهم‌ترین وسایل ممنوعه که به عنوان تقلب سر جلسه کنکور سراسری در نظر گرفته می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تلفن همراه
  • ماشین حساب
  • پیجر
  • هندزفری
  • ساعت
  • دستبند
  • عینک هوشمند
  • خودکار و پاک کن هوشمند
  • کتاب
  • جزوه 
  • هر گونه یادداشت
  • وسایل فلزی مانند گل سر

مشاوره برگزاری آزمون سراسری

برای تعیین مجازات جرم تقلب در کنکور سراسری، باید روند رسیدگی به جرم، بر اساس مقررات تعیین شده طی شود.  معمولا رسیدگی به جرم با اطلاع مسئولین برگزار کننده آزمون و یا شکایت داوطلبان در سازمان سنجش آغاز می‌گردد.

در مواردی که مجازاتی پیش بینی نشده است، دادسرا و دادگاه کیفری وارد پرونده نمی‌شود. این موضوع توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها بررسی می‌شود.

در نظر داشته باشید که زمان پاسخگویی به سوالات در کنکور سراسری محدود است. دفترچه سوالات با ترتیب سوالات و گزینه‌های متفاوتی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین ریسک تقلب در کنکور سراسری بسیار بالاست و نه تنها شما را به موفقیت نمی‌رساند، بلکه می‌تواند محرومیت از آزمون را نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین بهتر است از فکر تقلب سر جلسه کنکور سراسری بیرون آیید و به فکر پاسخگویی درست به سوالات این آزمون باشید. برای اینکار باید با یک برنامه‌ریزی درست و از پیش تعیین شده مطالعه خود را آغاز کنید و تنها فکر خود را بر روی پاسخگویی صحیح به سوالات متمرکز کنید.

در صورتی که در زمینه تقلب سر جلسه کنکور سراسری سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تقلب کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تقلب سر جلسه کنکور جرم است؟

بله، تقلب در جلسه آزمون جرم است.

مجازات تقلب آزمون سراسری چیست؟

برای تقلب مجازات‌های مختلفی از جمله محرومیت از آزمون سراسری تا ده سال و همینطور در برخی موارد حبس تا 5 سال در نظر گرفته شده است.

نحوه رسیدگی به تقلب کنکور چگونه است؟

نحوه رسیدگی به تقلب سر جلسه کنکور اینگونه است که در صورت عدم تعیین مجازات، رسیدگی توسط هیات‌های بدوی و تجدید نظر خواهد بود. در صورت عدم تعیین مجازات نیز این مشکل به دادسرا و دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود.

منبع: تقلب سر جلسه کنکور | ضوابط و مجازات

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : تقلب سر جلسه کنکور , ضوابط و مجازات, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 82 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 21:10

لیست کامل ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ را در ادامه ارائه کرده ایم. از جمله دانشگاه هایی که در رشته های تحصیلی خود دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند، دانشگاه پیام نور است. رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور بر خلاف دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود یعنی هیچ یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه برگزار نمی شوند اما تنوع رشته های مقطع کارشناسی پیوسته به اندازه ای هست که شما اختیار انتخاب بهترین رشته را داشته باشید. 

منبع: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۱

داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند و یا می‌خواهند راحت تر در دانشگاه پذیرش شوند می‌توانند در دانشگاه ها بدون کنکور ثبت نام کنند. دانشگاه پیام نور یکی از گزینه های پیش روی داوطلبان برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۱ شرکت کنند زیرا این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و مدرک فارغ التحصیلی معتبری ارائه میدهد از طرفی با توجه به شیوه آموزش کتاب محوری که در این دانشگاه برقرار است، برای شاغلین و یا دانشجویانی که فرصت کافی برای حضور در کلاس های درس ندارند، شرایط تحصیل آسان تری وجود دارد. برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

هیچ یک از رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه پیام نور چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور ارائه نمی شوند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند یعنی شما با ثبت نام و پذیرش در یکی از رشته های این دانشگاه به مدت چهار سال به صورت پیوسته تحصیل خواهید کرد و در نهایت مدرک لیسانس خود را دریافت می کنید.

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام‌ نور ۱۴۰۱

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 به صورت کامل در داخل دفترچه راهنما قید می شود و زمان انتشار دفترچه نیز در اولین روز ثبت نام است. در حال حاضر دفترچه ثبت نام منتشر نشده است و به محض انتشار لینک دانلود آن را در این مطلب قرار خواهیم داد. اما معمولا رشته های ارائه شده در هر سال یکسان بوده و شامل موارد زیر هستند:

رشته نظری

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته های علوم تجربی

زمین شناسیشیمی محضزیست شناسی گیاهیعلوم دامی
مهندسی محیط زیستاقتصاد کشاورزیآموزش کشاورزی پایدارزیست شناسی سلولی و مولکولی
میکروبیولوژیعلوم و مهندسی شیلات شیمی کاربردیمهندسی صنایع غذایی

رشته های علوم ریاضی و فنی

مهندسی برقمهندسی کامپیوترمهندسی راه آهنمهندسی معماری
مهندسی مکانیکمهندسی عمرانمهندسی شهرسازیمهندسی پلیمر
مهندسی شیمیمهندسی نقشه برداریمهندسی صنایعمهندسی پزشکی
مهندسی هوا فضامهندسی مواد و متالورژیمهندسی آبمهندسی نفت
ریاضیات و کاربردهاآمارفیزیکعلوم کامپیوتر

رشته های علوم انسانی

حقوقحسابداریجامعه شناسیعلوم تربیتی
اقتصادمشاورهعلوم قرآن و حدیثجغرافیا
علوم سیاسیروزنامه نگاریروانشناسیروابط عمومی
زبان و ادبیات عربیزبان و ادبیات فارسیفقه و مبانی حقوق اسلامیفلسفه و کلام اسلام
مدیریت بازرگانیمدیریت صنعتیمدیریت دولتیمدیریت امور بانکی
گردشگریتاریخ تمدن ملل اسلامیمددکاری اجتماعیعلوم ورزشی

رشته های هنر 

ارتباط تصویرینقاشیعکاسیکتابت و نگارگری
صنایع دستیفرشطراحی صنعتیطراحی پارچه
هنر اسلامیهنر صناعیمرمت بناهای تاریخی

رشته های زبان خارجی

مترجمی زبان انگلیسیآموزش زبان انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسی

دفترچه ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور به صورت همزمان و مشترک با سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده در همان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که در بخش پایانی آن لیست رشته های ارائه شده با آزمون و بدون آزمون موجود می باشد.

داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور این دفترچه را دانلود کرده و آن را به صورت کامل مطالعه کنید. پس از مطالعه کامل کدرشته محل های انتخابی خود را استخراج کرده و در فرم ثبت نام وارد کنید. داوطلبان گرامی برای مطالعه و دریافت دفترچه راهنما ثبت نام بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

فرصت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور دو بار در سال فراهم است. فرصت اول مربوط به ورودی مهر ماه و فرصت دوم مربوط به ورودی بهمن ماه است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور مهر ماه احتمالا از مرداد ماه آغاز شود و ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه نیز اواخر آذر ماه یا اوایل دی ماه شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام اعلام نشده است و شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران ما ، پیگیر اخبار ثبت نام باشید. برای مشاهده مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور1401

علاقه مندان به پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور مجازند که در زمان ثبت نام رشته‌ی مورد علاقه خود را از تمام گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان انتخاب نمایند و در واقع شرط تجانس رشته‌ی فارغ التحصیلی با رشته‌ی انتخابی وجود ندارد. پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی است و داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند، در اولویت پذیرش خواهند بود. شما داوطلبان عزیز پس از مطالعه این مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 را از کجا بیابیم؟

لیست کامل رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته قرار داده می شود. با مطالعه این مقاله می توانید لیست این رشته ها را مشاهده کنید.

دفترچه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

زمان انتشار دفترچه ثبت نامبرای ورودی مهر در مرداد ماه و ورودی بهمن در دی ماه می باشد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به چه صورت انجام می گیرد؟

ثبت نام بدون آزمون به صورت همزمان با سایر دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد.

منبع: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 110 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:14

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور تهران 1401 اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد.

تا کنون اطلاعیه ای برای زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام از سوی سازمان سنجش در جدول زیر بروزرسانی خواهد شد. داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند.

نیمسال تحصیلی14001401
نیمسال اول – مهر ماه15 مرداد ماهاعلام نشده
نیمسال دوم – بهمن ماه14 آذر ماهاعلام نشده

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور پیام نور واحد تهران را ذکر کرده ایم که می تواند در سال جدید تغییراتی در آن مشاهده شود. 

رياضيات و كاربردهامهندسی كامپيوتراقتصاد كشاورزیبرنامه ريزي اجتماعی
علوم كامپيوترمهندسی مديريت پروژهترويج و آموزش كشاورزی پايدارجامعه شناسی
علوم و مهندسي آبمهندسي معماریزمين شناسیجغرافيا
فيزيكمهندسی مكانيزاسيون كشاورزیزيست‌شناسی گياهیحقوق
مهندسی برقمهندسی مكانيكشيمی محضروابط عمومي
مهندسی پزشكيگردشگریمهندسی توليد و ژنتيك گياهیروزنامه نگاری
مهندسی پليمرصنايع دستیاديان و عرفانزبان و ادبيات عربی
مهندسی راه آهنطراحي پارچهاقتصادزبان و ادبيات فارسی
مهندسی هوافضاكتابت و نگارگریتاريخ تمدن ملل اسلامیعلم اطلاعات و دانش شناسی
مهندسی شهرسازيمترجمي زبانتاريخعلوم تربيتی
مهندسی صنايعزبان و ادبيات انگليسیهنر اسلاميعلوم سياسي
مهندسی عمرانعلوم ورزشیفلسفه و كلام اسلامیعلوم قرآن و حديث

 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 104 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:10

رشته های دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 1401

لیست رشته های دانشگاه پیام نور تهران 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژیزیست شناسی سلولی و مولکولیعلوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردیشیمی محضترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسیعلوم و مهندسی محیط زیستزیست شناسی گیاهی
علوم دامیاقتصاد کشاورزیعلوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور تهران را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمرانمهندسی مکانیکمهندسی برق
مهندسی صنایعمهندسی کامپیوترمهندسی پزشکی
مهندسی معماریمهندسی مواد و متالورژیمهندسی شیمی
مهندسی پلیمر علوم و مهندسی آبعلوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردهافیزیکمهندسی پزشکی
آمارمهندسی راه آهنمهندسی شیمی
مهندسی شهرسازیمهندسی مدیریت پروژهمهندسی نقشه برداری
مهندسی نفتمهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور تهران به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق روانشناسیمشاوره
حسابداریمدیریت بازرگانیمدیریت دولتی
مدیریت صنعتیمدیریت مالیعلوم ورزشی
اقتصادعلوم تربیتیعلوم سیاسی
روابط عمومیجامعه شناسیروزنامه نگاری
جغرافیازبان و ادبیات فارسیعلوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامیبرنامه ریزی اجتماعی و تعاونادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامیتاریخزبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعیمشاورهمدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور تهران را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسآموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسیارتباط تصویرینقاشی
صنایع دستیفرشمرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامیطراحی پارچهکتابت و نگارگری
هنر صناعیطراحی صنعتیو …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور تهران 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور تهران 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور تهران 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 129 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:06

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه و برای نمیسال دوم در آذر ماه انجام می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل بدون کنکور در دانشگاه‌های غیر انتفاعی دارند باید از زمانبندی و مهلت ثبت‌نام این دانشگاه‌های مطلع باشند. در این مقاله به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سال 1401 پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

دانشگاه غیر انتفاعی هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1401 پس از اعلام نتایج آزمون سراسری می باشد و داوطلبان همراه با انتخاب رشته آزمون سراسری می توانند کدرشته محل های دانشگاه‌های غیر انتفاعی را نیز انتخاب کنند.

تا کنون زمان انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه 1401 اعلام نشده است. به محض اعلام در این قسمت از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند باید کارت سریال دانشگاه‌های غیر انتفاعی را خریداری کنند و آن دسته از داوطلبانی که فقط در ثبت‌نام بدون آزمون شرکت کرده اندد با کارت ثبت‌نام بدون آزمون را فقط خریداری کنند. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهر جامانده اند یا در موعد مقرر مدارک لازم ثبت‌نام خود را تکمیل نکرده اند؛ و یا به هر دلیل قصد شروع تحصیل از بهمن را دارند می‌توانند بصورت بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل شوند. زمانبندی مربوط به ورودی بهمن به شرح زیر است.

مقطع تحصیلیزمان ثبت‌نام ورودی بهمن ماه 1401
کاردانیاعلام نشده
کارشناسیاعلام نشده

طی سال گذشته ثبت‌نام در بازه آذر تا بهمن انجام گرفت. تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401 اطلاعیه‌ای منتشر نشده است. به محض انتشار اخبار یا اطلاعیه جدید این مقاله بروز رسانی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از نام نویسی حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ۱۴۰۱

داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون و یا بصورت بدون کنکور می توانند در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول به تحصیل شوند. زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتقاعی 1401 در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه انجام می گیرد. در ادامه زمانبندی ثبت‌نام دانشگاه غیرانتفاعی را ذکر کرده ایم. 

مقطع تحصیلیزمان ثبت نام ورودی مهر ماه 1401
کاردانی15مرداد ماه
کارشناسی15مرداد ماه

داوطلبان واجد شرایط طبق دفترچه راهنما می‌توانند کدرشته محل را استخراج کرده و در فرم انتخاب‌رشته خود وارد کنند. متقاضیان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه‌های بدون آزمون می توانید در کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو عضو شوید و یا در اینستاگرام صفحه مجموعه دانتل کو را دنبال کنید.

مشاوره پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی 1401

بسیاری از داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های غیر انتفاعی هستند؛ اما سوالات بسیاری ذهن متقاضیان را درگیر کرده است. چند نکته در مورد این دانشگاه لازم به ذکر است. دانشگاه غیرانتفاعی دارای مدرک معتبر از وزارت علوم است. همچنین بسیاری از رشته هایی که متقاضیان زیادی دارند و آینده شغلی خوبی برای آنها قابل تصور است در این دانشگاه ارائه می‌شوند. برای اطلاع از سایت انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

با این حال بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند دانشگاه‌های غیر انتفاعی را در اولویت خود قرار ندهند؛ دلیل این تصمیم اعتبار و امکانات بالاتر سایر موسسات آموزش عالی نظیر دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد است. همچنین برخی از رشته‌ها نظیر پزشکی یا داروسازی نیازمند شرکت در کنکور هستند. برای آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 همزمان با دیگر دانشگاه‌های سراسری می‌باشد و داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند کدرشته محل‌های همه دانشگاه‌های سراسری در فرم ثبت‌نام وارد کنند.

با این حال دانشگاه‌های غیر انتفاعی که از جمله دانشگاه‌های شهریه پرداز هستند؛ دارای اساتید با کیفیت، امکانات بروز و مطلوب هستند و برای بسیاری از داوطلبان انتخاب مناسبی بحساب می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم گیری نهایی با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی در مورد شرایط خود و انتخاب بهترین گزینه مشورت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی از چه زمانی شروع می شود؟

داوطلبان از مرداد ماه می توانند برای ثبت نام دانشگاه‌های غیر انتفاعی اقدام کنند.

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌های غیر انتفاعی از چه زمانی شروع می شود؟

متقاضیان از اوایل آذر ماه می توانند برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 95 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:01

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در مرداد ماه است. دانشگاه غیر انتفاعی در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از میان علاقه مندان واجد الشرایط، اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. داوطلبانی که تمایل دارند در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نام نویسی و انتخاب رشته کنند، باید در تاریخ هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، اقدام نمایند. مهلت نام نویسی برای ورودی مهر ماه معمولا در اواخر مرداد ماه و نام نویسی برای ورودی بهمن ماه در اواخر آذر ماه آغاز می گردد. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتقاعی 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: مهلت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. بنابراین متقاضیانی که علاقه مند هستند در این دوره از پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنند، حتما باید اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش را دنبال نمایند. لازم به ذکر است که نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی، فقط در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر است و خارج از آن امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. بنابراین اطلاع از مهلت ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی 1401 بسیار حائز اهمیت می باشد. بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال تحصیلی اول، می توانند پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در مرداد ماه اقدام کنند. 

تاکنون اطلاعیه ای از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 منتشر نشده است. به همین منظور در ادامه به مهلت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری بر اساس رویه سال گذاشته پرداخته ایم:مهلت ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی مهر ۱۴۰۱علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بایستی که مراحل نام نویسی خود را برای تحصیل در نیمسال تحصیلی اول در مرداد ماه و پس از اعلام نتایج اولیه تکمیل کنند. 

مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401 نیز معمولا در اواسط آذر ماه اعلام گردد. 

مهلت ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه غیر انتفاعی مهر 1401

علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته که دارای یکی از مدارک تحصیلی کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته هستند، باید بر اساس جدول زمانبدی در خرداد ماه اقدام کنند. در سال گذشته این مرحله از 29 خرداد ماه آغاز گردید و تا 5 تیرماه ادامه داشت که احتمالا در سال جاری نیز در این بازه زمانی انجام شود. 

مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۱

ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته به صورت همزمان با مقطع کارشناسی پیوسته انجام می شود. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه های غیرانتفاعی برای نیمسال تحصیلی اول در مرداد ماه و برای نیمسال تحصیلی دوم در اواسط آذر ماه است.

مهلت ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1401

داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند و یا دیپلم چهار ساله فنی حرفه ای نظام قدیم را دارند؛ می توانند در ثبت نام بدون کنکور رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی شرکت کنند.

نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی در سال گذشته در تاریخ 14 تیرماه آغاز گردید و تا 21 تیرماه ادامه ادامه داشت.

در صورت دریافت اطلاعات جدید پیرامون زمانبدی مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی در سال 1401، این مقاله بروز رسانی شده و تاریخ جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ثبت نام بدون کنکور

دانشگاه غیرانتفاعی از دانشگاه های غیردولتی و سراسری است که وزرات علوم، تحقیقات و فناوری مدرک آن را تایید می کند. دانشگاه های غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی همانند دیگر دانشگاه ها علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو می پذیرند. 

پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال، یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه انجام می شود.

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید در بازه های زمانی که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی را دریافت کنند و پس از مطالعه شرایط لازم و همینطور کد رشته محل های ارائه شده، اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند.  

یکی از نکاتی مهمی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد، این است که در این مرحله 85 درصد از رشته ها به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. داوطلبانی که بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام دارای شرایط لازم هستند، می توانند بر اساس معدل مقطع قبلی خود وارد این رقابت شوند و شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی امتحان کنند. از سویی دیگر ثبت نام بدون آزمون دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی همزمان و به صورت هماهنگ با دیگر دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

مشاوره مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی باید به چندین نکته توجه داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته به صورت همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری انجام می شود. بدین ترتیب متقاضیان باید تمامی کد رشته محل هایی که در دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور ارائه می شود را در یک فرم انتخاب رشته، الویت بندی کنند. 
  • در سال گذشته، از فرصت های ایجاد شده برای علاقه مندان، مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی بود که متقاضیان توانستند پس از انتخاب رشته و کسب نتیجه قبولی در کد رشته محل هایی که ظرفیت خالی داشت، انتخاب رشته کنند و از بهمن ماه در کلاس های درسی حاضر شوند.
  • داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی باید سریال دانشگاه های غیرانتفاعی را خریداری کنند و از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند. اما داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند بایستی که کارت اعتباری بدون کنکور خریداری نمایند و از طریق لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

در صورتی که پیرامون مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی سوالی دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، با مشاوران برتر تحصیلی در ارتباط باشید و ضمن دریافت راهنمایی های دقیق. انتخاب رشته و الویت بندی کد رشته محل هایتان را با مشاوره آن ها به بهترین شکل انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتقاعی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتقاعی 1401 در چه تاریخی می باشد ؟

مهلت ثبت نام برای دو نیمسال تحصیلی اول و دوم، در دو بازه زمانی جداگانه به ترتیب در مرداد و آذر ماه می باشد.

آیا مهلت ثبت نام غیر انتقاعی 1401 تمدید نیز می شود ؟

احتمالا مشابه با رویه سال های گذشته، مهلت نام نویسی برای چند روزی تمدید شود. 

آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری انجام می شود ؟

بله، علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته باید در نظر داشته باشند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

منبع: مهلت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 104 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 21:56

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱  توسط سازمان سنجش منتشر می شود. سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله پیش از شروع نام نویسی به منظور اطلاع رسانی شرایط و ضوابط ثبت‌نام دفترچه راهنمای بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور منتشر می کند. تمامی داوطلبان ابتدا بایستی مندرجات این دفترچه را با طور کامل مطالعه کنند. سپس در جهت انتخاب‌رشته اقدام کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

متقاضیان در اولین قدم برای ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و دفترچه‌ی بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کتند.

شرایط شرکت در این ثبت‌نام در دفترچه‌ی مندرج گردیده است. لازم است اشاره کنیم که دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ همزمان با پیش از شروع زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” منتشر می گردد.

لازم است اشاره کنیم که کد رشته های بدون کنکور پیام نور در قسمتی از دفترچه‌ی انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری درج شده است، بنابراین بخشی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری به انتخاب رشته دانشگاه‌های پیام‌نور اختصاص دارد.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور پیام نور

 

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 در واقع همان دفترچه‌های نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری می باشد. دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون را از طریق لینک زیر به تفکیک نیمسال تحصیلی را در ادامه دانلود نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن 1401

با آغاز زمان نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری دفترچه راهنما نیز منتشر می شود. تا کنون دفترچه‌ی راهنما منتشر نشده است. در صورت انتشار لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ۱۴۰۱ را در لینک زیر قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه راهنما بدون آزمون دانشگاه پیام نور بهمن 1401

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۱

دفترچه بدون کنکور پیام نور نیمسال اول 1401 را منتشر شد. داوطلبان برای اطلاع از لیست کدرشته محل‌ها باید دفترچه را دانلود نمایند.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 به طور همزمان با نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری منتشر می گردد. بنابراین برای اطلاع از کدرشته محل های بدون آزمون، شما متقاضیان گرامی منتظر انتشار دفترچه‌ی راهنمای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری باشید، چراکه کد رشته محل های دانشگاه‌های پیام‌نور نیز در این دفترچه ها درج گردیده است.

نیمسال تحصیلیزمان ثبت نام سال 1401
نیمسال اول (مهر ماه)15 مرداد
نیمسال دوم (بهمن ماه)اعلام نشده است

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور از زمان انتشار دفترچه‌ی بدون آزمون دانشگاه پیام نور در نیمسال نیمسال دوم بهمن ماه اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود که طبق روال سال گذشته این دفترجه در اواخر آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر گردد.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام بدون کنکور پیام نور

جزئیات دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۱ در هر دو نیمسال تحصیلی  شامل اطلاعات مشابه و مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

  • شرایط ثبت نام بدون کنکور 
  • زمان ثبت نام
  • نحوه و راهنمای نام نویسی و انتخاب رشته
  • ضوابط مرتبط با اتباع غیر ایرانی و خارجی
  • تعهدات و مقررات مربوط به نظام وظیفه
  • سهمیه‌های موثر در ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  • هزینه ثبت نام
  • لیست کدرشته محل‌های ارائه شده

شرایط انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1401

در یکی از بخش های دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، شرایط ثبت‌نام مشخص شده است و داوطلبان متقاضی باید دارای این شرایط باشند. در ادامه به بررسی شرایط بدون کنکور پیام نور خواهیم پرداخت:

✅اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان الهی رسمی در قانون اساسی

✅عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه های معاند

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و احراز فساد اخلاقی

✅دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3 یا دیپلم + پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی ترمی واحدی یا دیپلم نظام قدیم 4 ساله دبیرستان یا مدرک دیپلم فنی یا کاردانش + کاردانی

✅حداکثر تاریخ فارغ التحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ برای داوطلبان ورودی مهر ماه

✅حداکثر تاریخ فارغ التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ برای داوطلبان ورودی بهمن ماه

✅فارغ التحصیلان دیپلم نظری معدل کتبی و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی حرفه و کاردانش معدل کل دیپلم موثر است.

✅با توجه به نوع دپلم و گروه آزمایشی انتخابی درصد معدل و سوابق تحصیلی متفاوت می باشد.

✅داوطلبان حداکثر می توانند 100 کدرشته محل را انتخاب کنند.

 

 

مشاوره بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

شما متقاضیان گرامی به محض انتشار دفترچه بدون آزمون دانشگاه پیام نور بایستی که این دفترچه را دریافت و کدرشته محل‌های مورد نظرتان را استخراج نمایید.

در نظر داشته باشید که حتی می توانید رشته‌های غیرهمنام با مدرک دیپلم خود را نیز انتخاب کنید. اما از آنجایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد، در کدرشته محل‌های همنام شانس بیشتری خواهید داشت.

چنانچه در ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه سراسری با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون آزمون پیام نور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور برای ورودی مهر و بهمن ماه به صورت یکپارچه منتشر میگردد؟

خیر، دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون آزمون برای ورودی مهر و بهمن ماه به صورت مستقل از یکدیگر منتشر می شود.

آیا دفترچه‌ی انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور به صورت مستقل منتشر می شود؟

خیر، دفترچه بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در واقع بخشی از دفترچه‌ی انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری می باشد.

دفترچه بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور چه زمانی و از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

زمان انتشار دفترچه بدون آزمون اما به زمان های تقریبی آن اشاره شده است که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

منبع: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 18:12

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ چگونه می باشد؟ دانشگاه پیام نور از دانشگاه های غیر دولتی و سراسری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که هر ساله در زمان پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری، از میان متقاضیان واجد شرایط دانشجو می پذیرد. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور دو بار در سال یکبار ورودی مهرماه و یکبار ورودی بهمن ماه از میان علاقه مندان صورت می گیرد که لازمه آن اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

ثبت نام دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه و همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری انجام می شود. با توجه به اینکه ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سال گذشته و در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام شد، امسال نیز همانند سال های گذشته این مراحل به صورت اینترنتی انجام شود.

از همین رو در ادامه مقاله به شرح نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت گام به گام پرداخته ایم و شما داوطلبان گرامی با توجه به این راهنما می توانید نام نویسی خود را انجام دهید.

تمامی متقاضیان برای شرکت در این مرحله ابتدا باید بدانند که آیا واجد شرایط شرکت در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور هستند، چه مدارکی باید تهیه کنند و چه کد رشته محل هایی ارائه شده است. بنابراین در قدم اول بایستی که در زمان انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور آن را دانلود کنند.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

چنانچه طبق دفترچه شرایط ثبت نام را داشتید و کد رشته محل مورد نظرتان ارائه شده بود، می توانید مراحل ثبت نام را طی کرده و انتخاب رشته خود را درج نمایید. در ادامه به شرح کلی مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور می پبردازیم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه شرایط نام نویسی

✅ استخراج کدرشته محل و انتخاب اولویت ها و یادداشت آن در فرم پیش نویس

✅ خرید کارت اعتباری ثبت نام

✅ تکمیل اطلاعات شخصی و تحصیلی 

✅ درج کدرشته محل های انتخابی در فرم ثبت نام و بررسی کامل آن ها

✅ دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری

راهنما تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و ثبت نام خود را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به طور یکپارچه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود،  از منوی رنگی سمت راست سایت ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده بر روی لینک فعال گزینه ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه یا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید. (این لینک زمانی فعال خواهد شد که در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری باشیم.)

4️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید و سامانه ثبت نام بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  باید عکس خود را در سامانه بارگذاری کنید.

چگونگی ارسال عکس

6️⃣ ابتدا عکس با مشخصاتی شامل گرفته شده در سال جاری، زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای داوطلبان دختر، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت، بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل انتخاب نمایید.

از طریق قسمت ” choose file ” عکس خود را  انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ” ارسال عکس ” کلیک نمایید.‌ پس از کلیک بر روی گزینه ارسال عکس، چنانچه عکس انتخابی شما دارای مشخصات فوق باشد، تصویر عکس نمایش داده خواهد شد، که در ادامه می توانید بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کتید. اگر به هر دلیل عکسی که انتخاب کرده اید، در این قسمت نمایش داده نشد، مجدد از اول عکس دیگری را انتخاب و بارگذاری نمایید.

تکمیل فرم مربوط به اطلاعات داوطلب

7️⃣ در این مرحله فرمی برای متقاضیان به نمایش در می آید که بایستی جهت تکمیل آن اطلاعاتی شامل اطلاعات جدول زیر را وارد کنند.

نامکد دانش آموزی مقطع دیپلمکد عنوان مدرک پیش دانشگاهی
نام خانوادگیکد عنوان دیپلمتاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی
نام پدرتاریخ اخذ مدرک دیپلمکد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
جنسیتکد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستانمعدل مقطع پیش دانشگاهی
شماره شناسنامهکد بخش محل اخذ مدرک دیپلم سهمیه داوطلب
 سری و سریال شناسنامهمعدل کل دیپلمکد پیگیری 12 رقمی ایثارگران (برای متقاضیان با سهمیه ایثارگران)
تاریخ تولدمعدل کتبی نهایی دیپلممدت حضور داوطلبانه در جبهه
کد ملیدانش آموز یا فارغ التحصیلمعلولیت
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلمکد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهیاتباع غیر ایرانی و کد پیگیری 13 رقمی اتباع غیرایرانی
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلمکد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهیوضعیت اشتغال به تحصیل
وضعیت فارغ التحصیلی در آموزش عالیمعدل کل دوره کاردانی (در صورت فارغ التحصیلی)کد اشتغال کارکنان رسمی
کد استان و کد بخش محل اقامتکد نظام وظیفهکد پستی
تلفن ثابتتلفن همراهنشانی پست الکترونیکی
نشانی شماره پرونده در صورتی که در سال گذشته در کنکور شرکت کرده اید.

انتخاب کد رشته محل 

8️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، درج کد رشته محل های انتخابیتان از دفترچه می باشد. شما مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از رشته محل های دانشگاه سراسری هستید که می توانید با توجه به الویت های خود بخشی و یا تمام آن را به دانشگاه پیام نور اختصاص دهید.

پس از وارد کردن تمامی کد رشته محل های مورد نظر خود، چندین بار فرم انتخاب رشته تان را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

9️⃣ پس از انجام مراحل بالا و ثبت موفقیت آمیز مرحله انتخاب رشته، سیستم به شما یک ” شماره پرونده ” و ” کد رهگیری ” خواهد داد که بهتر است از این صفحه پرینت تهیه کرده و نزد خود نگه دارید.

مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ 

در سال های گذشته ثبت نام رشته های بدون آزمون در دانشگاه  پیام نور در ورودی مهرماه به صورت اینترنتی و در ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام می شد که در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، این ثبت نام نیز به صورت اینترنتی انجام شد.

بنابراین نحوه ثبت نام این دوره از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و چنانچه به صورت حضوری برگزار گردد، داوطلبان بایستی با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. چنانچه پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور برای نیمسال تحصیلی اول و دوم به صورت اینترنتی انجام می شود؟

بله، ثبت نام به صورت یکپارچه و همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود.

ثبت نام متقاضیان بدون کنکور دانشگاه پیام نور در چه سایتی انجام می شود؟

داوطلبان می توانند برای ثبت نام این دوره به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه می کنند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور 1401 در سایت سازمان سنجش به چه صورت است؟

به نحوه نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی رادر متن فوق شرح داده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 18:08

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ کدام اند؟ دانشگاه پیام نور همچون دانشگاه آزاد هر ساله در تعداد زیادی از رشته های تحصیلی خود به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در بازه های زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، برای ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور باید مدارک لازم را ارائه دهند در غیر اینصورتی ثبت نامی از آنها انجام نخواهد گرفت. با توجه به اینکه بیشتر داوطلبان از مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

منبع: مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

ثبت نام اولیه دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان باید قبل از مراجعه به این سامانه، مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ را تهیه کنند. داوطلبان با استفاده از فرم پیش نویس ثبت‌نام که در انتهای دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قرار داده شده، از اطلاعات لازم نیز آگاه شوند.

مشخصات فردی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 18:06

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ هر ساله از طریق دفترچه راهنما در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. از آنجا که زمان دقیقی برای نام‌نویسی وجود ندارد. داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور باید به طور مرتب برای ورودی نیمسال اول (مهر) در مرداد ماه و برای نیمسال دوم (بهمن) در ماه های آذر و دی اخبار مربوط به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور را دنبال کنند. در این راستا موسسه دانتل کو به طور منظم اطلاعات مربوط به زمان‌و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 را در ادامه این مقاله و سایر مقالات این سایت نشر می‌دهد. همچنین می‌توانید در کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو عضو شوید. و از آخرین اخبار دانشگاه‌های بدون آزمون اطلاع کسب کنید.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دردفترچه راهنما، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ در چند بخش شرح داده شده است. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت‌نام ابتدا دفترچه‌ی راهنما را باید به صورت کامل مطالعه کنند. درصورت واجد الشرایط نام نویسی بودن به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت نام خود را انجام می دهند. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

در ادامه مقاله شرایط لازم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1401 بر اساس سال گذشته شرح داده‌ایم. به محض انتشار دفترچه سال جدید تغییرات اعمال خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 مربوط به شرایط عمومی می باشد. شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون پیام نور 1401 به شرح موارد زیر است:

✅ متقاضیان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ایمان و باور به نظام جمهوری اسلامی ایران، پذیرفتن قوانین و نداشتن عناد و دشمنی با آن نیز از شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1401 می باشد.

✅ داوطلب باید دارای توانایی جسمی متناسب با رشته ای که انتخاب می کند، باشد. 

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، عدم وابستگی و عضویت به گروهک های محارب از دیگر شرایط عمومی بدون آزمون دانشگاه پیام نور می باشد.

✅داوطلب باید کلیه مقررات دانشگاه محل قبولی خود را بپذیرد و به آن پایبند باشد.

✅متقاضیان پس از قبولی در یکی از کدرشته محل‌ها به صورت بدون آزمون، مجاز به ثبت درخواست نقل و انتقالات نیستند.

✅هر داوطلب باید برای شروع هر ترم مبلغی را به عنوان شهریه و با توجه به مصوبه دانشگاه پیام نور پرداخت کند. 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

❌ متقاضیان برای ثبت نام در رشته‌های مقطع کارشناسی پبوسته دانشگاه پیام نور، باید یکی از مدارک دیپلم زیر رادارا باشند:

1️⃣ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) سه ساله متوسطه نظری و فنی حرفه ای 

2️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) + مدرک پیش دانشگاهی

3️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های فنی حرفه ای یا کاردانش +مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی

        مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 18:01

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ در مهلت نام نویسی امکان پذیر می باشد. ممکن است در مرحله ثبت نام برخی از متقاضیان برخی اطلاعات خود را به درستی وارد نکرده باشند یا بخواهند که الویت بندی انتخاب رشته شان را تغییر دهند که سازمان سنجش آموزش کشور این موضوع را پیش بینی کرده و مهلتی را برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته است. بنابراین این مقاله از سایت دانتل را به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 اختصاص داده ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ 

ممکن است در این میان عده از داوطلبان که ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کرده اند، پس از ثبت نام متوجه شوند که برخی اطلاعات خود را غلط وارد کرده اند و یا تمایل داشته باشند به هر دلیلی از جمله اصلاحیه های دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور برخی کد رشته محل های فرم انتخاب رشته خود را حذف و یا برخی کد رشته محل ها را بدان اضافه کنند، که سازمان سنجش برای رفع این مشکل امکان تغییر اطلاعات را فراهم کرده است.

تمامی متقاضیانی که قصد ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ خود را دارند، می توانند در زمان های اعلام شده از طریق لینک فعال ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش اطلاعات خود و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

زمان ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

برای ویرایش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ ، داوطلبان بایستی که در زمان مشخصی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به ویرایش اقدام کنند.

قابل ذکر است اشاره کنیم که زمان تغییر اطلاعات ثبت نامی و رفع نواقص و خطاهای موجود در سامانه و فرم انتخاب رشته داوطلب، در هر نیمسال تحصیلی مهر و بهمن به صورت مجزا و در بازه های ثبت نام انجام می شود که در ادامه به تفکیک به زمان ثبت نام هر کدام اشاره کرده ایم.

نیمسال اول

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 در واقع به صورت همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود و داوطلبان می توانند تا انتهای زمان ثبت نام نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند. داوطلبان در سال گذشته در اوایل مرداد ماه توانستند ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند و در صورت تمایل اطلاعات خود را نیز اصلاح کنند.

پیش بینی می شود زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۱ مرداد باشد. به محض دریافت اخبار جدید از سوی سازمان سنجش زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نیمسال دوم

ویرایش انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور بهمن 1401 نیز همانند نیمسال اول همزمان با ثبت نام بدون کنکور نیمسال دوم انجام می شود.

در سال گذشته که ثبت‌نام پیام نور نیمسال دوم به صورت اینترنتی برگزار گردید، متقاضیان توانستند ثبت نام خود را در اواخر آذر ماه انجام دهند که برای سال جاری نیز پیش بینی می شود، متقاضیان بتوانند در همین بازه زمانی نسبت به ثبت نام و اصلاح اطلاعات خود و تغییر الویت های فرم انتخاب رشته شان اقدام کنند.

نحوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

معمولا مرحله نام نویسی متقاضیان بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزشپ

نیمسال اول | مهرماه

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنند.( داوطلبان بایستی که توجه داشته باشند، این لینک همان لینک ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه می باشد)

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

2️⃣برای رفتن به پرتال و صفحه ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور خودتان بایستی بر در قسمت راست صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

3️⃣ حال برای ورود به سیستم دو کادر پیش روی شما قرار دارد که در کادر اول بایستی ” شماره پرونده ” و ” کد پیگیری ثبت نام ” خود را و در کادر دوم “ شماره پرونده ” ، ” کد ملی ” و ” سال تولد ” خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعات خود را فقط در یکی از این کادر های نامبرده وارد کنید تا بتوانید به فرم انتخاب رشته و ثبت نام خود دسترسی پیدا کنید و نسبت به اصلاح آن ها اقدام نمایید.

توجه

همانطور که مطالعه فرمودید، برای دسترسی به فرم ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور داوطلب بایستی که شماره پرونده خود را داشته باشد. چنانچه از زمان ثبت نام اطلاعات خود را شامل شماره پرونده فراموش کرده اید، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

مشاوره ویرایش ثبت نام

نکته ای که پیرامون ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پبام‌نور بایستی که توجه داشته باشید، این است که نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری انجام می شود و متقاضیان در واقع بایستی فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را تکمیل کنند.

اما در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری امکان انتخاب 100 کد رشته محل وجود دارد که متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می تواند همه یا بخشی از آن را با کد رشته محل های دانشگاه پیام نور تکمیل کند.

چنانچه پیرامون ویرایش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 سوالی دارید و یا برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه پیام نور و شهریه ها می توانید در کم ترین زمان و با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا پس از اینکه داوطلبان پذیرش رشته سوابق تحصیلی پیام‌نور پس از ثبت نام، متوجه خطا و اشتباه در اطلاعات وارد شده شوند، امکان تغییر اطلاعات وجود دارد؟

بله، سازمان سنجش آموزش کشور امکان تغییراطلاعات ثبت نامی را برای متقاضیان فرهام کرده است.

آیا در زمان تغییر اطلاعات ثبت نام، امکان تغییر اولویت انتخاب رشته وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند اولویت های انتخاب رشته خود را نیز در زمان تغییر اطلاعات ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه تغییر دهند.

ویرایش اطلاعات بدون کنکور پیام‌نور از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ویرایش اطلاعات ثبت نام از طریق سایت سنجش sanjesh.org انجام می شود.

منبع: ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 17:48

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۲ توسط مرکز سنجش پزشکی به منظور ثبت نام دسته‌ای از داوطلبان که از نام نویسی در مهلت مقرر جامانده‌اند، در دو بازه زمانی مجزا انجام می شود. همینطور در این زمان داوطلبانی که مراحل ثبت نام خود را در زمان های مشخص انجام داده‌اند. می توانند درصورتی که فرم تقاضانامه آن ها نیاز به ویرایش دارد، اقدام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از تمدید مهلت ثبت نام دکتري وزارت بهداشت 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مهلت ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تاکنون مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود که این فرآیند مطابق سال های گذشته در نیمه اسفند ماه انجام شود. تمامی متقاضیان بایستی که در این بازه زمانی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را در این سامانه انجام دهند. به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام آزمون دکتري، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد. 

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از مهلت مقرر جهت نام نویسی در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ و دریافت اخبار لحظه ای با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل نیز تماس حاصل بفرمایید.

تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍1402 

 پس از اتمام زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ هستند داوطلبانی که دیرتر از زمان ثبت‌نام مطلع شده و نتوانسته اند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور رفاه حال این دسته از داوطلبان بلافاصله پس از اتمام فرصت نام نویسی، یک بازه زمانی دو تا سه روزه را نیز جهت نام نویسی جاماندگان در نظر می گیرد.

متقاضیان مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی مجاز هستند. در زمان تمدیدمهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام کنند. به محض مشخص شدن زمان دقیق آن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۲

علاوه بر مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و تمدید مهلت آن در اسفند ماه، یک فرصت دیگر به عنوان فرصت آخر در اختیار علاقه مندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی قرار می گیرد. چنانچه داوطلبی در این مرحله نیز جابماند، فرصت دیگری جهت نام نویسی در این آزمون نخواهد داشت.

فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در اواخر اردیبهشت ماه می باشد. در این بازه زمانی مجدد لینک ثبت نام این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور “ sanjeshp.ir ” فعال می گردد.

تاکنون تاریخ دقیق فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر نشده است. اما به محض دریافت اخبار جدید تاریخ دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مشاوره قبولی در آزمون دکترا

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید تاریخ‌هایی که به عنوان تاریخ ثبت نام دکتري اعلام می شود. فرصتی را در اختیار دو دسته از داوطلبان به شرح موارد زیر قرار می دهد :

✅ دسته اول: داوطلبانی که در زمان مقرر اعلام شده جهت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت موفق به تکمیل مراحل نام نویسی نشده‌اند. می توانند از طریق لینک ثبت نام فعال شده جهت نام نویسی اقدام کنند.

✅ دسته دوم: داوطلبانی که در مهلت‌های اعلام شده نام نویسی خود را انجام داده‌اند، اما برخی اطلاعات خود را بدرستی وارد نکرده اند. این دسته از داوطلبان می توانند در زمان تمدید ثبت نام و یا فرصت مجدد نام نویسی نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

مطالب ارائه شده مطالب کاملی از تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بود، چنانچه پیرامون آن، سوالی دارید یا ابهامی برایتان وجود دارد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

تاریخ ثبت نام مشخص نیست، اما احتمالا همانند سال های گذشته در نیمه های اسفندماه باشد.

آیا تاریخ ثبت نام آزمون تمدید نیز می شود؟

بله، بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام، لینک نام نویسی در یک بازه زمانی دو تا سه روزه دیگر نیز فعال می باشد.

فرصت مجدد ثبت نام دکتري وزارت بهداشت 1402 چه زمانی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؟

فرصت مجدد ثبت نام طبق روال سال های گذشته در اواخر اردیبهشت ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

منبع: مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 22:03

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ چیست؟ دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه تمامی رشته های خود را به صورت بدون آزمون در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه می دهد، در میان متقاضیان مخصوصا شاغلین طرفداران خاص خود را دارد. متقاضیان در زمان ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه ها، مراحل ثبت نام خود را طی کنند. داوطلبان بایستی از این مدارک مطلع و از پیش آماده کنند تا در طول ثبت نام خود با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 را شرح داده‌ایم.

منبع: مدارک ثبت نام علمی کاربردی

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان به منظور ثبت نام و درج کدرشته محل‌های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، فرم مربوطه را تکمیل کنند. این امر نیازمند ارسال اطلاعات می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق دفترچه راهنما ثبت‌نام در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که به منظور سهولت دسترسی به این اطلاعات لازم ما در این مقاله به این اطلاعات اشاره کرده ایم.

اطلاعات فردی 

برای نام نویسی به اطلاعات فردی متقاضیان نیاز می باشد. مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ به شرح موارد زیر است:

✅ کد ملی و کد اتباع غیر ایرانی برای داوطلب غیر ایرانی

✅ملیت

✅دین و مذهب

✅وضعیت جسمانی

✅شماره تلفن ثابت و همراه داوطلب

✅عکس 3 * 4 داوطلب که بایستی با مشخصات خاصی در سامانه بارگذاری شود.

✅کد پستی و آدرس محل سکونت داوطلب

✅مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا را مشخص می کند.

✅کد ۱۳ رقمی اتباع خارجی داوطلب

اطلاعات شناسنامه ای 

به برخی اطلاعات شناسنامه ای که جز مدارک ثبت نام علمی کاربردی می‌باشد که داوطلب جهت احراز هویت در نام نویسی نیاز دارد. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح موارد زیر می باشد:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 21:59